10 Ocak 2017 Salı

Yayım Yayım Yayılan Göbeğime İthafen.. Yamuna Korse



İnstagramda paylaştıktan sonra çok fazla kullanımla ilgili sorular alınca ve bir buçuk ay kadar düzenli kullandıktan sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Evet bekleyenler, konumuz korse. J

Kendimi bildim bileli göbekli bir yapım vardı. Ne kadar zayıf olursam olayım dümdüz karnım hiç olmadı. Ayva göbeğimi severdim de bence sevimli ve hoş bir görüntüsü vardı J Ancak ilerleyen yaş ve ikinci doğumumla maalesef özellikle karın bölgem ciddi şekilde beni rahatsız eder bir hal almıştı.
İki doğumumdan sonra da korse kullanmadım. Hangi akla hizmet bunu yapmadım bilemiyorum.
İlk doğumumdan sonra sanırım genç yaşımın da etkisiyle çabuk toparlamıştım ama ikinci doğumdan  sonra öyle olmadı.
O ayva göbek büyümüş ve sarkmıştı.. Kıyafetli halimde dahi beni rahatsız eder bir görüntüm vardı. Bu durum git gide beni etkilemeye başladı. İstediğim gibi giyinemez olmuştum. Sürekli bol kıyafetler tercih etmek durumunda kalmak, ne giyersem giyeyim üstümde artık hep kötü duruyor olması bana kendimi çok kötü hissettirmeye başlamıştı. Alt bedenim inceyken göbek bölgemin kocaman oluşu orantısız bir vücut yapısına sebep oluyordu.

Evet doğru bir beslenme alışkanlığı edinmem ve spor yapmam gerekiyordu. Ancak bunları alışkanlık haline getirmek için belirli bir zaman ve disipline ihtiyaç vardı. Uzun vadede bu düzeni hayatıma adapte edebilirdim ama ben hızlı bir şekilde giriş yapmak istiyorum.

Bu sebeple korse kullanmaya karar verdim. Klasik bacaktan giyilen korseler kullandım işe yaramadı. Giydikten on dakika sonra korse vücudumun şeklini alıyordu bu sebeple daha profesyonel bir ürün arayışına girdim ve instagramdan Yamuna Korseye ulaştım.

Bu lateks, kopça kapama sistemli korseler yapısı itibariyle vücudunu şekle sokmayı ve düzenli kullanımda incelmeyi vaat ediyordu. Sayfalarından kullanıcılarının öncesi/sonrası fotoğraflarını inceleyip yorumlarını okuyunca askılı modelini kullanmaya karar verdim.
İlk günler açık söylemeliyim ki biraz zordu. Yayım yayım yayılmaya alışmış göbeğim toparlanmaktan hoşlanmıyordu elbette J mide kısmında da sıkılma hissi vardı. Ayrıca korse beni dik durmaya zorluyordu ve yıllardır alışmış olduğum hafif kambur şeklinde duramadığımdan sırt bölgemde de hafif ağrılar oldu ama bence normaldi hepsi. Vücut yeni bir duruş kazanıyordu, adı üstünde korse sıkı olmalıydı elbette. Bu bir alışma süreciydi. Yavaş yavaş kullandıkça korsenin de kullanıma bağlı esnekliği ile ilk günlerin zorlukları bitti.

Etkisini gördüm mü?


Yamuna korseyi taktığımda 2 beden küçülüyorum. Arkadaşlarım şahittir ki neredeyse L bedene tekabül eden göbek çevrem korseli S bedene iniyor. Dış görüntümde beni rahatsız eden o kocaman ve sarkık görüntü kayboluyor. Yaklaşık 1,5 aydır günde düzenli 5-6 saat kullanımla göbek çevremde 6,5 cm kadar bir incelme yakaladım evet J  Ayrıca korsenin sıkı yapısı sebebiyle çok fazla yemek yiyemiyorsunuz. Durduramadığınız ağzınızı korse durduruyor J)
Kullanmaya devam ediyorum, edeceğim de.. düzenli beslenme ve sporla desteklemeye çalışıyorum bu ara.

Peki sağlığa zararlı mı?



Valla açıkça bu hanım teyze gibi çılgınlıklar peşindeyseniz, dünyanın en ince beline sahip olaaacaağmm Guinness rekorlar kitabına giriceeeğmm diyorsanız; o korseyi yavaşça yere bırakınız. Zira göbüşten kurtulalım derken vücudumuza saçma sapan zararlar vermeyelim.
Örnekteki gibi abartılı kullanım da pek tabi vücut sağlığı açısından zarar teşkil edecektir. Her şeyin fazlasında olduğu gibi.

Şu detayı da yazmak isterim;
Birçok doktorun da önerdiği gibi ben de doğumdan sonra korse kullanımının faydalı olacağını düşünmekteyim. İnstagramda doğumdan sonra korse kullanan annelerden aldığım birçok geri bildirim de bu yönde. Benim bildiğim normal doğumdan sonra hemen, sezaryen doğumda dikişler iyileştikten sonra kullanılıyor olması. Ancak doktorunuza sormanızı da mutlaka öneririm.
 Yamuna korse il ilgili benim kullanım tecrübem ve gözlemlerim şimdilik bu yönde.
Umarım sorularınıza cevap verebilmişimdir.
Sevgiler.



8 yorum:

  1. Yelizcim bende kullanıyorum düzenli kullanmamama rağmen benimde doğumdan sonra kaybolan bel oyuntum geri dondu ve mutluyum bu sayede kilo vermekte kolaylaşıyor😊

    YanıtlaSil
  2. Peki nerden alabiliriz gönül rahatlığıyla bi de onu desen ya canim

    YanıtlaSil
  3. Bende kullanıyorum 1 aydır fakat bir incelme olmadı bende. 6.5 cm diyince ben bir şoka uğramadım değil. Herkes memnun sanırım sorun bende 😁 neyse bir süre daha kullanıma devam edeyim bari. Peki nasıl temizliyorsun ??

    YanıtlaSil
  4. Tedirginim okadar para veripte korse istedimi vermezse diye tedirginim:(

    YanıtlaSil
  5. İlk yorum benden 👯✊ sevgili yelöz abla senin şu kendine has konuşma tarzına hasstayım😚 Ciddi bir okadarda sıkıcı konuşmalardan öğhh geldi inanki. Bilgilendirirken eğlendirmek her yiğidin harcı değil yaniiii seviyoruz senii bayss😚😚

    YanıtlaSil
  6. Pek sevgili Yelez sana inanıyorum ve güveniyorum benimde ayva ağacı göbeğim var mutlaka deneyeceğim. İlk fırsatta bir fayda gördüğümde yazacağım. Sevgiler.Geceyi öp çok öp..

    YanıtlaSil
  7. Bel ölçüsüz kaçtı siz hangi bedeni aldınız şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil